Acupunctuur - Waar is het goed voor?

Acupunctuur

Acupunctuur kan helpen bij een veelvoud aan lichamelijke en geestelijke klachten. Er is geen standaard behandeling voor een bepaalde klacht. Hieronder vindt u een aantal voorbeelden van klachten en aandoeningen die in aanmerking komen voor behandeling. Genezing is niet altijd mogelijk, maar in veel gevallen verdwijnen of verminderen symptomen wel.

Hoofdpijn, migraine

Longgerelateerde klachten

Hooikoorts, allergieën, astma, bronchitis, chronische verkoudheid, holteontstekingen.

Gynaecologische klachten

Opvliegers, overgangsklachten, menstruatieklachten en -pijn, onvruchtbaarheid, miskramen, kinderwens.

Blaasproblemen

Incontinentie, herhaaldelijk blaasontsteking.

Huidproblemen

Eczeem, jeuk.

Zwangerschapsgerelateerde klachten

Oedeem, misselijkheid, opgeblazen gevoel, constipatie, bekkenpijn of andere lichaamspijnen, vermoeidheid en slapeloosheid, blaasklachten, psychische problemen, stuitligging, bevalling op gang laten komen als je na de uitgerekende datum nog niet bevallen bent.

Stoornissen in de spijsvertering

Obstipatie, maagpijn, diarree, buikpijn, onverklaarbare pijn in maag en darmen, prikkelbare darmsyndroom.

Gewricht en spier

Acute en chronische gewrichts- en spieraandoeningen, tenniselleboog, RSI, nek- en rugklachten, pijn bij hernia.

Geestelijke klachten.

Stressgerelateerde klachten, burn-out, depressie, angst, nervositeit, spanningsklachten.

Stoppen met roken

Slaapstoornissen

In- en doorslaapproblemen, veel dromen.

Verder

Pijn, chronische vermoeidheid, ADHD- en autisme-gerelateerde klachten, klachten en pijn met ‘onduidelijke oorzaak’, oorsuizen.

Afspraak maken

Wilt u meer weten of een afspraak maken? Neem gerust contact op via of via telefoon: 06 - 15243727, na 18:00 uur: 0487 532 110.